Tuesday, 22 November 2011

Pengakhiran Yang Di Cemburui.

Nampak macam masih bernyawa. TETAPI sebenarnya insan di bawah ini telah melangkah pergi menemui ALLAH sebagai mujahidin dengan memilih mati sebagai Pejuang Islam, Pejuang Agama, Menjadi Tentera Allah Dan Syahid... Subhanallah, walaupun sudah mati, beliau kelihatan seperti masih hidup, SENYUM. Mungkin telah melihat ganjaran yang dia akan perolehi nanti, SUBHANALLAH!!!

Nama :  Ali al-tan'nani , Dikatakan shaheed semasa perang yang dipanggil 'Al-Furqan' menentang Tentera Zionis, W.A, SubhanAllah....

Monday, 21 November 2011

Kesan Kesan Melakukan Dosa


MELAKUKAN dosa membuatkan seseorang merana di dunia dan akhirat. Ada orang kata dosa adalah soal peribadi masing-masing, buat masing-masing tanggung, jaga kubur masing-masing.
Tidak betul kata-kata itu kerana kubur kita nanti orang lain gali sementara kubur orang lain kita juga yang kena uruskan. Maknanya dosa yang kita lakukan boleh menyusahkan orang lain.

Contohnya, peminum arak rasa itu perbuatan peribadi, duit dia dan kalau mabuk dia yang terhuyung-hayang. Memanglah benar duit dia tetapi jika sudah mabuk mereka terdorong melakukan perkara di luar batasan seperti melanggar orang ketika memandu di jalan raya, berzina atau sumbang mahram.



Lihatlah betapa pelakuan dosa kita itu amat keji. Berikut adalah kesan bahaya kepada seseorang jika banyak melakukan dosa antaranya:

Kubah bersejarah dunia


Dibina pada abad ke-17 dan dianggap sebagai salah satu adegan yang paling terkenal di London dan naik 108 meter

Monday, 14 November 2011

Hukum Memakai Emas Dan Sutera (Bagi Lelaki)



Emas dan sutera, kedua nya halal bagi seorang wanita memakainya tetapi diharamkan bagi golongan lelaki. Ini berlandaskan sabda Rasulullah s.a.w yg bermaksud :

"Emas dan sutera dihalalkan bagi golongan wanita dari umatku dan diharamkan bagi golongan lelaki"
(Diriwayatkan oleh Ahmad dan Nasa'i dari Abu Musa, Sahih Al-Jami'(209) .

Adapun bagi golongan lelaki, terdapat larangan jelas dari Rasulullah s.a.w
Dari Bara' , dia berkata
"Rasulullah s.a.w telah melarang kami akan tujuh perkara; beliau melarang (memakai) cincin/gelang emas,sutera sutera tebal,dibaj(kain sutera), baju bersulam sutera, penutup lampu yang diperbuat dari sutera dan bekas dari emas" (Dikeluarkan oleh al-Bukhari dari Bara' (5863))

Recommended Post Slide Out For Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...